zaterdag 7 februari 2015

Jezus (met update)

Hebben jullie de glossy Jezus al gezien/érover gehoord? Ik zag Arthur Japin(de hoofdredacteur van deze eenmalige uitgave) in RTL Late Night vrijdagavond en werd er nieuwsgierig naar. In de supermarkt lag ie dus ik nam hem mee. Heb alleen nog maar vluchtig gebladerd maar het schijnt dat ze geen adverteerders konden krijgen, niemand wilde geassocieerd worden met Jezus blijkbaar :P Toen hebben ze gratis advertentieruimte geboden aan goede doelen :) Het is niet bedoeld om zieltjes te winnen of ergens tegen aan te schoppen, Arthur Japin lijkt me ook een integere man trouwens, ik las weleens wat van hem,.

UPDATE
Op deze site staat veel info en inkijkjes over de glossy.
Ik heb er inmiddels wat meer in gelezen en ik vind het zeker de moeite waard. Je kunt ook een 3D pelgrimstocht maken met je smartphone m.b.v. de foto's in het blad. Met een tablet kan het meen ik ook, heb het nog niet geprobeerd.

19 opmerkingen:

  1. hmmm ik had er nog niks over gehoord.
    PS
    Ik kan de tekst slecht lezen ik denk dat het aan de kleurencombinatie ligt.
    Sorry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de krant van vandaag heb ik er uitgebreid over gelezen. Er zijn 80.000 exemplaren van gedrukt. Geen idee wat er allemaal in staat. Ik ben wel nieuwsgierig dus ik hoop dat ik in ieder geval een exemplaar vind om door te bladeren.
    Wat vind jij van de inhoud?
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het in ieder geval leuk dat ik er een heb, het is ook een eenmalig gebeuren. Ik heb er nog niet veel in gelezen maar het boeit me wel.

      Verwijderen
  3. De Wereld Draait Door had het er even over.
    RTL Late Night kijk ik niet.

    Jezus ken ik door mijn Katholieke opvoeding, in het blad schijn je een heel andere kant van hem te leren kennen.
    Ik ga het niet kopen, ben er niet zo nieuwsgierig naar.
    Of heb jij er belangwekkende dingen in gelezen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk DWDD weer niet, ik vind het een te snel programma en ik vind de presentator niet leuk, Humberto Tan vind ik weer wel heel goed.
    Of het belangwekkende dingen zijn weet ik niet, dat kan mij ook niet schelen, Dat is ook voor ieder anders denk ik. Ik vind het een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En trouwens..IEDEREEN kent Jezus natuurlijk, of je nu katholiek of christelijk of niks van dat bent opgevoed he.
    Ik vind dat er wel een realistischer kijk op Jezus gegeven wordt dan de kerk doet. De kerk is een verzinsel van de mensen, niet van God, zoals de mens allerlei idioterie eromheen heeft bedacht wat niks met Jezus of God te maken heeft (volgens AJ en ook volgens mij trouwens) Enkel bedoeld om de mens in toom te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De presentator praat wel te snel. ;)

    Ik ben niet gelovig trouwens, ik moest naar de kerk van mijn vader, die kwam uit Brabant.

    Dat heb ik ook al heel lang in de gaten, dat de kerk niets met het geloof te maken heeft. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog een update gemaakt. Ik vind het zeker wel de moeite waard om te lezen.
      Of je wel of niet gelovig bent doet er niet toe. Jezus is een historische figuur sowieso immers.

      Verwijderen
    2. Het is een heel origineel blad, de link maakt veel duidelijk.

      Verwijderen
    3. Het valt mij iig niet tegen. Had ik ook niet verwacht.

      Verwijderen
  7. Interessante link ik heb het even gefavoriet Margreet.
    Morgenochtend ga ik verder want s `avonds ben ik veel trager van begrip dan in de ochtend. Trouwens wat hebben jullie leuke vouw werkjes gemaakt. Voor valentijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ik had wat voorbereid en omdat het een week later Valentijn is had ik wat hartideetjes bedacht. En vlinders voor een voorjaarstak en aan de gehaakte bloemetjes zijn we niet meer toegekomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Even teruggrijpend op je vorige blogje. Bij RTL late night (waar ik laatst iets van gezien heb) wordt ook behoorlijk veel slecht nieuws neergelegd.
    Glossies en andere tijdschriften lees ik nooit. Uitzondering: de Donald Duck. Wat daar voor wereldleed in staat grenst aan het huiveringwekkende trouwens. Donald en Buurman Bolderbast, da's een wereldoorlog op locaal niveau. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha..Myrthe leest ook de DD, ik niet dus, dat nieuws gaat dus aan mij voorbij :)
    Ik kijk alleen vrijdagsavonds naar RTL late night, ik zie dan weinig slecht nieuws in het algemeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gisteravond was RTL late night live vanuit het Rijksmuseum voor de nachtwacht, wel bijzonder..Geen slecht nieuws kwam voorbij of het moet al het feit zijn dat Rembrandt geen paarden en handen kan schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen